The LOL side of the world

Direktlänk till inlägg 10 september 2012

JESUS LEVER!!!

Av LOL - 10 september 2012 21:48

Häromdagen kom en gubbe framspringande till mig och hötte med en bibel medan han ropade "Jesus lever!!!" Man kan ju lugnt säga att jag blev chockad. Nu efteråt kommer jag på en del roliga saker jag kunde ha svarat men just då kom jag inte på något roligare än: "Okeej... Hälsa!" Och sedan gick jag snabbt vidare för att inte fastna i någon föreläsning när jag var på väg till bussen. Men ibland när personer är väldigt.. entusiastiska i sin religion så tycker jag det är otroligt intressant att prata med dem. 

  Det beror kanske på deras otroliga engagemang, att tro på något så mycket och inte tvivla, det är något jag beundrar. Och framför allt deras behov att rädda andra, är det för att de tror att det får ett bättre efterliv - blir uppgradera till en första klass biljett till paradiset. Eller är det bara att de gör det av ren godhet? Är de kanske lite snällare och mer lite mer väl än alla andra? 


Jag tycker det är väldigt intressant med religion och jag tror egentligen inte att det för särskilt mycket ont med sig... japp, jag sa det! Jag tror inte religion för särskilt mycket ont med sig. Alla konflikter, krig, ja allt i världshistorien där religion ska ha varit orsaken, det är alltid annat. Religion är bara en bortförklaring.

  Islam är inte anledningen till att det finns terrorism, och helt ärligt så måste man vara dum i huvudet för att tro det. Kanske lite hårt sagt, bara en människa som är otroligt naiv, saknar medkänsla och ignorerar verkligheten. Typ Pär Norling. en person som gör mig riktigt arg just nu. Norling är en Sverigedemokrat som säger till SVT att han inte vill ha islam i Sverige. När det frågar honom om vad som sak göras med de som ändå vill tro på religionen trots att den förbjudits svarar han att då är det utvisning som gäller.

  Om det är någon som jag skulle vilja ha utvisad så är det ändå Pär Norling. Jag förstår att Sverigedemokraterna inte riktigt har "alla pommes frites på tallriken" så att säga men hur kan man ens med att kalla sig själv politiker när man vill förbjuda religionsfrihet? 

 

Men vem vet? Om det nu är så att Jesus lever så kanske han kan öppna Pär Norlings trångsynta sinne, vilket skulle hjälpa oss alla på traven. 

 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LOL - 21 januari 2014 12:20

21 Januari 2014. Kom på att jag hade en blogg. Eller kanske räknas mer som en dagbok om man inte delar den med någon? Dock det fina i det hela, en möjlighet att dela saker med andra och en möjlighet att vara fullkomligt anonym. Stannar anonym så lä...

Av LOL - 29 december 2012 15:40

Tja! Nu byter jag blogg ett tag! Är nämligen nere i Chamonix och ska säsonga, så har en ny tillsammans med TT...  www.100daysofsnow.worldpress.com   so long   ...

Av LOL - 22 oktober 2012 19:27

PARIS I BILDER                               ...

Av LOL - 2 oktober 2012 16:19


  När man är i en period där ens syfte är att tjäna ihop pengar till ett framtida mål så kan det vara svårt att bestämma sig för om man ska lägga pengar på nuet. Som nu så vill jag verkligen åka till Paris.   Så jag har under en tid inte kunnat...

Av LOL - 2 oktober 2012 16:06

Nu har den lyckliga bubblan som jag befann mig i hela helgen spruckit. Nu är jag tillbaka i verkligheten efter en fantastiskt rolig helg i Lund! En mini -återträff kan man nästan säga att det var! Det var väldigt roligt att bara få umgås med vänner, ...

Presentation

the LOL side of the world

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards